Jumaat, 17 September 2010

PANAS!: PAS Pulau Pinang ditunggang, Masjid Surau Dianaktirikan?

Sumber: Minda Intelek Melayu

Komentar pembaca MIM
:-

Kisah benar dari sahabat2 saya di Pulau Pinang...

Sewaktu hari raya kami bertemu dan pelbagai cerita di ceritakan... ternyata nada sahabat saya yg dahulunya penyokong tegar PAS selama 20 tahun amat kecewa, ini kerana dia merasa tertipu dan amat berdosa krn menyokong PAS...

Katanya PAS diPulau Pinang seperti tak ada telor.. Apabila didalam masjid mereka bercerita tentang ingin membela islam tetapi hakikatnya, mereka ibarat ''hamba'' kepada kaum lain..


Apabila org islam bertanya. Kenapa peruntukkan masjid diseluruh negeri pulau pinang dikurangkan.??,sedangkan kutipan zakat pulau pinang dari tahun ke tahun bertambah..

Mereka nampak gelabah nak jawab.. Depa cakap wang zakat dah abis digunakan untuk membantu fakir miskin.. tetapiiii... apabila ditanya balik, sapa yg dapat wang zakat tu.. depa terkedu balik..

Rupa2nya wang zakat pada tahun ni digunakan sepenuhnya untuk masjid2 serta membantu orang fikir miskin.. itu saya setuju,!!

Tetapi kenapa tak ada wang dari kerajaan negeri sendiri untuk membantu masjid2 diseluruh pulau pinang.?

Sedang kuil dan tokong dapat bantuan wang dari kerajaan negeri..!!!
Kalau kerajaan dahulu tak pernah buat macam ni.. wang zakat itu adalah hak org islam sendiri dan tak boleh dikira dalam bentuk sama rata dengan kaum lain..


Alasan yg digunakan pakai adalah wang zakat itu adalah pendapatan hasil negeri, jadi kerajaan tak perlu bagi wang lagi, gunalah wang zakat itu sebagai peruntukan kerajaan.. tapi kuil dan tokong dapat pulak duit dari kerajaan negeri..!!!!
Dan amat mengecewakan lagi apabila alasan meraka yg teramat tak masuk akal adalah 'ini semua salah UMNO'' dia tertanya, apa kena mengena pulak dgn UMNO..??

Ini hal peruntukan wang kerajaan negeri.. bukan UMNO yg memerIntah sekarang.. jawapan dia langsung tak masuk akal..
Dan menambah lagi yg dia amat kesal lagi adalah apabila perjanjian PAKATAN RAKYAT yg mengatakan tidak wujud nagara islam dan perlaksanaan hukum islam apabila PR memerintah kelak... '' Mana perjuangan islam oleh PAS..????

Nampak mereka lebih daif dari UMNO.. kerana hendakkan kuasa memerentah, perjuangan islam itu hanya tinggal nama sahaja pada parti tu.!!! ternyata PAS lebih munafik..


Memang betul kata sahabat2.. sokong islam anda selamat tetapi sokong PAS pasti anda sesat.!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan